7 Ocak 2012 Cumartesi

gizemce masalı

Çok eskilerden bir masal bu , şimdi masal anlatan nine dede kalmadı malesef.Masallar bir varmış bir yokmuş diyerek başlar bizim masalda öyle başlıyor.
Küçük şirin bir ülkede geçiyor gizemleriyle, büyücüleriyle dolu bir gizem ülkesi.Gizem ülkesinde bir prenses yaşıyormuş,çok güzel ,şirin ve gizem dolu bir prensesmiş.
kralın tek kızı ,kral kızını çok seviyormuş,herkesten saklıyormuş kızını,kimsenin onu görmesini istemediğinden ülke dışına çıkmasına izin vermiyormuş,hatta sarayın
dışına bile adım attırmıyormuş.Güzel prensesi herkes çok merak ediyormuş onu göre bilmek için her yolu denemişler ama kimse onu görmeyi başaramamış.
Gizem bir gün saraydan gizli çıkmaya karar vermiş, ama nasıl çıkması gerektiğini bilmiyormuş ,günlerce düşünmüş ama bir yol bulamamış.Bir gün hiç beklenmedik bir
anda saraya bir yabancı gelmiş , bu yabancı gezginmiş bütün ülkeleri gezer dolaşırmış.Saraya yolu düşen gezgin misafir edilmiş.Gizem bu gezginle saraydan kaçmaya
karar vermiş.Sabah olmuş erkenden yola çıkmış gezgin ormanlardan geçmiş,dağlar dereler aşmış bir köye gelmiş.At arabasını durdurmuş kalacak bir kervan saray bulmak için
yürümeye başlamış.Gizem de arabadan inmiş ,hiç bilmediği dünyayı toprağa ayak basmış,çok heycanlanmış.
Gizem hayatından çok memnunmuş artık.Akşam karanlığı çökmeye başlayınca içine bir korku düşmeye başlamış, bir an önce gezginin gelmesini bekler olmuş,ama malesef gezgin
dönmemiş.Arbaya binmiş korkudan ne yapacağını bilememiş.Kurtlar ,köpekler ulumaya başlayınca daha da korkmuş ,ağlamaya başlamış.Uyuya kalmış Gizem gizemli ülkeden
rüyalar görmeye başlamış.Rüyasında gizemci adında bir kahin görmüş ona yardım etmek istediğini ama bir şartı olduğunu söylemiş.Şimdi uyu sabah ben sana gelecem seni
evine geri götürecem ama senden bir istediğim olacak dedi.Gizemci Gizem’den bir söz almış oldu.Gizem uyandı sabah oldu düşünmeye başladı.gördüğüm gerçek mi yoksa
sadece bir rüyamı dedi durdu.Karnı açıkmıştı indi arabadan bir bakti ki yerde bir sepet dolusu elma ve ekmek vardı yemeye başladı.Biraz yedikten sonra canı su istedi
bir baktı ki su dolu bir tas ,onu da aldı içti Gizem.Artık karnı doymuş ne yapsam diye düşünmeye başladı,tam o sıra da bir adam geldi yanına ak saçlı uzun
sakalları olan biri ,Gizem birden hatırladı bu kişiyi,rüyasındaki kahindi bu,olmaz dedi ama gerçekti tam karşısında duruyor ona gülümsüyordu.
Gizemci ,gizeme doğru yürüdü nasılsın bakalım kızım beni tanıdın mı dedi ? Evet tanıdım dedi Gizem.
Beni evime götürmeye mi geldin dedi gizemciye,gizemci evet gizemli ülkenin prensesi dedi.Hadi gidelim gizemci baba dedi birden,gizemci babamı dedin kızım çok
hoş hoş ve naifsin dedi.Yola çıktılar ,gizemli ülkeye akşam oldu ülkeye geldiler .Gizemci seni evine getirdim şimdi isteğimi söylüyorum dedi.
Gizem Gizemciye buyur dile benden ne dilersen dedi, Gizemci de söyledi,
Benim bir oğlum var bir derdi var onun ona yardım etmeni istiyorum her şeyi yaptım,gitmediğim ülkü kalmadı ama çaresini bulamadım dedi.
Gizem çok merak etti nedir derdi dedi; benim oğlum rüyasında bir kız görmüş o kıza aşık olmuş, o günden beri o kızı bekler evde birgün gelecek beni bu
evden dışarı çıkaraçak mutlu mesut yaşayaçağına inanıyor.Senden istediğim onu bir kez görmen ve konuşman dedi gizemci,
Gizem biraz korktu ama söz vermişti istediğini yapacaktı,yola çıktılar gizemciyle eve geldiler,gizemci oğluna bir misafirimiz var hadi gel dedi onu bekletme salonda
seni bekliyor dedi gizemci oğluna,Baba nerden çıktı bu ben kimseyi görmek istemiyorum ben olmaz dedi.Gizem yerinde duramıyordu merak ediyordu o kişiyi
salondan dışarıya yukarıya çıktı kapıdan bakmaya başladı ,bir den şok oldu Gizem olamaz imkansız bu benim rüyamda gördüğüm kişi dedi Gizem kendine.
Hemen aşağıya indi beklemeye başladı hem çok mutlu hem çok üzgündü,gizemli ülkede herşey gizemli olmak zorundamı dedi ama yapaçak bir şey yoktu beklemek.
Sesler gelmeye başladı merdivenlerden,Gizem’in elleri ayakları heycandan titremeye başlıyordu .Kapı usulca açıldı,içeri biri girdi ,sıtı ona dönüktü onu görmüyordu
Gizem,ne olaçak şimdi derken birden pencereden bir kelebek kondu omuzuna Gizemin ,heycanlandı yine bir süre sonra kelebek uçtu uçtu oda oğlanın omzuna kondu
kelebek,Gizem kelebeğe bakarken oğlanda Gizemi gördü tam o sırada.Şimşekler çakmıştı gizemcinin oğluna olamaz tanrım o ooooo kız dedi bayıldı.
Masal burda bitti gökten üç elma düştü biri kızlara,biri oğlanlara biride gizemci ve gizemli olan herşeye düştü.Masalın sonunu herkes kendine göre
bitirsin şimdi arkadaşlar….

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.