11 Eylül 2012 Salı
Oyun dünyasının bilgilendirme haberi
Oyun kavramı temel olarak insanın boş zamanlarını değerlendirmek ve bazen de çeşitli eğitici faaliyetlerde bulunmak amacı ile uygulanan bir etkinlik olarak tanımlanabilir. Oyunlar oynama açısından farklı kategorilerde incelenebilmektedirler. Oyunların farklı kategorilerde incelenme nedeni bir oyun farklı yaş guruplarına hitap edebilecek şekilde yapılmış olabilir. Bu durum da oyunlardaki birbirinden farklı olma amaçlarını ve farklı öğeler içermesini açıklamaktadır. Oyunlar için kullanılan araçlar geçmişten günümüze çok fazla değişiklik göstermiştir. Bu değişiklikte etkili olan etken teknolojik gelişmelerde yaşanan değişikliklerdir. Gerçi teknolojik olarak yaşanan gelişmeler ile insan hayatının hemen hemen her aşamasında karşılaşılmaktadır ama oyun alanında yaşanan gelişmeler çok daha fazla göz önünde olduğu için yaşanmış gelişmeleri sıralamak daha kolay olmaktadır. Tabi oyunlar kavramını tüm yönleriyle değil çocukluğumuzdan günümüze kullandığımız araçlarda yaşanan gelişmeler anlamında ele alacağız. Bir an için çocukluğunuzu düşünün, çocukluk zamanlarınızda oyun oynama amacıyla kullandığınız oyuncakları hatırlamaya çalışın. Oynanan oyuncakların çoğu el yapımı ve çevrede var olan malzemelerden yapılmış tahtadan oyuncaklar, işe yaramaz bez parçalarından yapılmış bebekler gibi. Oysaki günümüzde bunların yerini tamamen fabrikasyon ürünü olan oyuncaklar ve çok fazla oynama seçeneği olan video ve bilgisayar oyunları almıştır. Oyunların hitap ettiği insanların yaş aralıkları düşünülünce ne kadar geniş bir tanım aralığı ile karşı karşıya olunduğu daha iyi anlaşılabilir. Böylesi geniş bir hedef kitlenin varlığı oyunlarda var çeşitliliği açıklamaya yeterlidir. Örneğin çocuklara yönelik oyunlarda hem eğitici hemde öğretici öğeler bir arada bulunur. Bu durumun nedeni bu yaşlarda oyunlar ile eğitici davranışların kolayca öğretilebilmesidir. Aynı durum çocukluk yaşını geçmişyetinliğe ilk adımlarını atmaya hazırlanan yaş grubuna yönelik oyunların farklı öğeler içermesine yol açmaktadır. Mesela bir yetişkinliğe girecek yaş gurubu için hazırlanan oyunlarda hedef yaş gurubuna yönelik olmayan çok basit yada çok karmaşık öğelerin bulunması oyunun oynanabilirliğini çok fazla azaltacaktır. Oyunlar aynı zamanda oynayan kişinin duygularını, özlemlerini , korkularını yani kısa bir deyişle iç dünyasını yansıttığı unutulmamalıdır. Bubakımdan oyunları basit birer araçla vakit kaybı olarak değerlendirmemek gerekir.
http://www.oyunpaketim.com/oyunlar-hakkinda-bilgilendirme.html
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.